4. aug. 2008

Ingen tvivl. Melonerne modner nu.


Jeg har nu høstet de første to meloner. De faldt simpelthen af da jeg rørte ved dem. Den ene havde en sprække som har givet adgang til smådyr. Jeg havde ikke forventet at de ville modne så tidligt, men det må være de sidste 14 dages varme vejr. Til gengæld ser det ud til at væksten er stoppet, så resten af melonerne bliver nok ikke større.
Da jeg nu stod med min første melon i hånden glemte jeg alt om modning af frø. Den blev straks skåret ud og smagt på.
Smagsdommer 1: Ja, den smager af melon. Den er bare ikke så sød.
Smagsdommer 2: Det er den bedste melon jeg nogensinde har smagt.
Jeg er nok ikke helt objektiv.
Så vidt jeg kan se er det en netmelon. De plejer ikke at være så søde. Jeg er meget glad for mine frilandsmeloner, men det er klart at de ikke i størrelse (og måske heller ikke i smag?) kan måle sig med frugter dyrket under sydligere himmelstrøg.
Det opvejes til fulde af den daglige glæde ved at tilse og passe bedet.



Melon med bille.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Tillykke med de modne meloner. Ja, det er fantastisk at stå med egne frilandsmeloner, og ja, det er svært at være objektiv. Det er helt klart en stor fornøjelse at have held med dem. Mht. smag, så er det jo heller ikke altid de købte meloner er gode.