27. sep. 2008

Frøudstilling.

I den seneste tid har en stor del af de vandrette flader i hjemmet været dækket af aviser og diverse beholdere med frø til tørring. Egentlig vil jeg helst have dem liggende fremme altid, så jeg kan gå og kigge på dem, da jeg finder mange af frøene meget smukke. Men nu prøver jeg at systematisere og pakke lidt sammen. Dog allerede i januar/februar, når de nye frøkataloger kommer, bliver det hele taget frem igen og gennemgået, når jeg skal tage den store beslutning om, hvad jeg ikke skal anskaffe fra de fristende kataloger.






















På min lille frøudstilling er der:
To slags soyabønner, kuromane og fiskeby
gul stangbønne, gold of bacau
hestebønne, estisk fava
borlotto, borlotto di fuoco nano
tørrebønne, arg blasse aus Ungarn
og nogle græsfrø som jeg "kom til at tage" da vi var på besøg i Landbohøjskolens have.

Ingen kommentarer: