9. aug. 2009

Hvidløgskonkurrence.


Så oprandt dagen. Dagen efter hvidløgskonkurrencen hvor vi kan begynde at spise af hvidløgene. Nå, jeg tror nu ikke at der er ret mange løg, der får lov at finde vej til gryderne, for da jeg skulle til at pakke min kurv til konkurrencen var der en del som måtte sorteres fra p.gr.a. mug og skimmel. De fleste vil nok blive reserveret til lægning.
Vi tilbragte en meget hyggelig eftermiddag i Annes og Kirstens haver i selskab med andre hvidløgdyrkere. Vi fik set en masse store flotte hvidløg og fik mange gode tip til dyrkning og opbevaring. Og en masse milde gaver i form af frø og forskellige typer hvidløg.



Jeg vidste godt at jeg ikke var kandidat til noget som helst men fik alligevel som trøstepremie for min meget alternativt bundne hvidløgsranke (=kludderbunke), et hvidløgs/ingefær-rivejern.

Ingen kommentarer: