15. okt. 2009

Green Album.



Jeg har altid været glad for at skrive lister. Allerede i 5-6 års alderen havde jeg stor fornøjelse af at skrive lange lister over alle de ord jeg kunne.
I denne sommer har jeg bl.a. moret mig med at lave en slags herbarium, en registrering med tilhørende billeder af de spiselige planter i haven. Eftersom jeg afprøver nye sorter hvert år, vil listen med tiden indeholde samtlige de planter der på et eller andet tidspunkt har vokset i haven, ikke hvad der befinder sig i den lige nu.
Jeg havde en del overvejelser omkring hvordan jeg skulle kategorisere. Først prøvede jeg med en inddeling efter hvilke dele af planten der er spiselig, rødder, blade, frugter osv. Eftersom en del planter hører til i mere end én gruppe gik der hurtigt kludder i denne metode. Det nemmeste viste sig at være en inddeling efter familier.
Jeg har kaldt det Green Album. Jeg synes faktisk selv at det er et supergodt navn,
Desværre viste det sig at et amerikansk rockband har indspillet et album som kaldes The Green Album.
Mit Green Album kan ses på http://cphcpu.com/greenalbum/

Ingen kommentarer: