25. jul. 2010

Hvidløg. Høst og syltede.



Vi har høstet hvidløg for en lille uge siden. Det var ikke den store opløftende begivenhed idet mindst halvdelen af løgene havde pådraget sig skader i form at rust, skimmel, mug osv. Det var faktisk de almindelige spiseløg fra Netto som havde klaret sig bedst. Trods alt er det lykkedes at få i hvert fald et løg til videreavl fra hver af følgende sorter: Estisk Rød, Germidour, Susan Delafield, Messidor, Sprint, Rebberger.



Vi har også smagt på de syltede hvidløg.



De skulle måske nok have været lidt ældre så de havde dannet kamre. Jeg har ikke opskriften, for efter at vi havde hældt vand på, blev glasset overtaget af en veninde som fortsatte processen. Jeg ved at hun har hældt vandet fra og tilsat en blanding af sukker, eddike og vodka. Det med vodkaen kom lidt bag på mig. De smager sprødt og let sødligt, lidt for sødt efter min smag, men måske ved jeg bare ikke hvordan og til hvad man spiser dem.

Garlic. Harvest and pickled.

There was a lot of different diseases in the garlic but still we have some onions for next years cultivation. The pickled garlic taste sweet and crispy.

Ingen kommentarer: