28. sep. 2010

Årets sidste indlæg om kartofler.



Egentlig er det for tidligt at grave kartofler op til vinteropbevaring. Men jeg kan se at jeg nærmere er for sent på den. La Ratte som skulle være en fin, fast salatkartoffel og Belle de Fontanay (de to gule kartofler) er så dårlige at jeg lige kan redde et par stykker til artens videreføring.
Franceline, den store røde kartoffel er derimod vældig fin og knoldene er store. Den kunne godt gå hen og blive yndlingskartoflen til bagebrug.




Nu mangler jeg bare a grave Sieglinde, Ditta og Allians op. Men - der er sket det med kartoffelbedet at det er blevet et kæmpevildnis af kartofler (selvfølgelig), valske bønner (som jeg selv har sået), græskar (som har bredt sig fra nabobedet) og snerler, som jeg ikke kunne komme til at fjerne p.gr.a. alle de andre planter. Det skulle heller ikke overraske mig om der er nogle dræbersnegle som har kronede dage derinde i budskadset. De kan vist vældig godt lide kartofler.


The last post about potatoes.

The potatoes are in very bad conditions because of the rainy weather.

Ingen kommentarer: