22. okt. 2010

Jeg pakker chilifrø ned.



Chilierne er for længst høstet. Nu er også frøene tørre og puttet i små poser, foldet af mellemlægspapir.
Det er hyggeligt at sidde og pusle med sådan en lørdag formiddag. Alle mine chili ligger ca midt på scoville-skalaen. Det vil sige at for almindelige mennesker er de meget stærke. I modsætning til chili-aficionados. De vil ikke synes at det er noget særligt.



Om den største, Guindilla har jeg fået melding fra køkkenet, at den er da helt umulig at arbejde med. Den er alt for stærk.
I år har jeg prøvet at sprede mig lidt hvad angår form, størrelse, farve. Til næste år vil jeg prøve at sprede mig m.h.t. styrke. D.v.s. prøve at finde sorter som ligger mellem 0-5.



Chiliseeds packed away.

All my chili is about 5-6 on the scoville-scale. Next year I will try to find chili around 0-5.

1 kommentar:

Landliggeren sagde ...

Chilli er skønt. Jeg har en forkærlighed for shawamabarens chillidressing og de syltede grønne chilli. Kan spise dem som slik. Har dog oplevet indiske retter som var så stærke, at der ingen smag var i dem. Så bliver det for meget, synes jeg.