30. jun. 2011

Månedens spiseligt fra haven


Tidlige kartofler er dejlige fordi de er - tidlige. Ærlig talt synes jeg ikke at de smager af noget særligt eller også har jeg valgt en forkert sort.
Nu er vi nået dertil hvor vi kan svælge i rigtige kartofler og bruge dem som grønsager.


Senna er åbenbart en ny sort. Det står der i alle planteskolernes beskrivelser.
I hvert fald er den ny her i haven.


I dag blev de første gravet op og brugt til en kartoffelret a la græsk: hvidløg, citron, kartofler, oregano svitses i olivenolie, tilsættes lidt tør hvidvin og sættes ind i ovnen til det hele er sprødt og mørt.

What we eat from the garden this month

4 kommentarer:

Ina sagde ...

Jeg synes nu, at nye kartofler smager fantastisk godt. Men måske er det for de de er "tidlige", som du siger ;-)
Jeg har røde cerisa, som er rigtig gode nu.

Rikke sagde ...

Jeg er også godt tilfreds med mine kartofler, og jeg har i år valgt sorten ditta for at få gode nu-og-her-kartofler. Jeg lægger dem alligevel ikke på lager, og satser derfor på kartofler, som er skønne lige fra bedet. Resten af året køber jeg ind i supermarkederne.

Vild med have sagde ...

Er Cerisa tidlige? I beskrivelsen ligner de Senna ret meget bortset fra størrelsen. Hvis ja, skulle jeg måske overveje dem som den tidlige sort her i haven. Solist, som jeg havde i år, vil i hvert fald udgå af sotimentet.
Ditta startede jeg på sidste år og er vældig tilfreds.

Anonym sagde ...

Please let me know if you're looking for a article writer for your weblog. You have some really great articles and I think I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd really
like to write some material for your blog in exchange for a
link back to mine. Please blast me an e-mail if interested.

Many thanks!
hardwood floors

Feel free to surf to my blog post hardwood floor