22. jul. 2011

Det vilde staudebed


En del af planterne i det vilde staudebed er robuste krydderurter som isop, salvie, merian, mynte, esdragon. Men de fleste stammer fra min jeg-samler-på-vilde-planter periode.
På billedet ser det hele meget gult ud, men der er faktisk mange forskellige farver.


gule: prikbladet perikon, kongelys, agermåne
røde: valmue, katost
blå: scabiose, slangeurt


Og så denne yndige blå klokkeblomst som nok er en af de ting jeg ikke skulle have indført i haven. Det er Ensidig klokke også kaldet Havepest.



The wild perennials

2 kommentarer:

Susanne sagde ...

Uha ja, har også engang bibehold havepesten i haven fordi den er så sød - det skulle jeg aldrig have gjordt!

Men det 'gule bed' ser da ellers fantastisk ud :-)

Berit fra Irishaven sagde ...

Jeg havde også lommerne fulde af frøposer når vi kom hjem fra vores ture rundt på Bornholm. De vilde blomster har også en stor plads i mit hjerte og jeg kan heldigvis have nogen af dem på vores store sommerhusgrund.
Hilsen Berit