25. jan. 2012

Studs chilien, Toftegårds Citronchili


Jeg har overhovedet ikke forstand på det her, men chilien ser ud som om den trænger til en beskæring, så jeg har klippet noget af.
Det er i øvrigt en sjov plante. Altså ikke sjov på den måde. Mere på den måde, at den blev sået sidste år i februar og hele sommeren stod den og var meget pjevset. Ville ikke rigtig vokse. Den er stadig ikke ret stor. Jeg tog den ind til overvintring og endelig i løbet af vinteren fik den to bitte små frugter.
Den beskrives som følger på Toftegårds hjemmeside:

"Højt udbytte og frodig plante." Det kom altså ikke helt til at passe, men måske i løbet af den kommende sommer, hvis den altså overlever min hårdhændede behandling. "Meget stærk." Jeg tør næsten ikke smage.



Prune your chili

I don’t know much about this but I think this plant need to be cut.

Ingen kommentarer: