8. mar. 2013

Inspiration fra Storbyhaven

Jeg har fået inspiration fra Storbyhaven. Man tager blot en stump bladselleri som man ellers ville have smidt i komposten. Planter den i jord, vander og vupti et par uger efter har man en ny selleri. Det samme kan gøres med gulerod, løg og sikkert meget andet,





















Men faktisk behøver jeg det slet ikke, for ude i haven står de overvintrede bladselleri lige klar til at begynde at vokse så snart det bliver lidt lunere. (Hm, hvornår mon det bliver?)
Disse selleri er en rød type som jeg egentlig ikke er særlig glad for. Men når jeg nu ser hvor hårdføre de er, begynder jeg at overveje om de skal beholdes i sortimentet.

Inspiration
Gardening in the windowsill while we are waiting for spring.




















2 kommentarer:

Plantebegejstring sagde ...

Dét skal da klart prøves - sikke en skøn, miljørigtig og morsom idé!

Dejlig dag fra
Katinka

Vibeke sagde ...

Hvor godt!!! Jeg har næsten altid blegselleri i mine salater, så det må da helt afgjort afprøves. Tak for den!
Venligst Vibeke