2. dec. 2014

Haven i december

Det meste af året er der så meget at gøre i haven at det ikke giver mening at lave huskelister. Det bliver højst til en liste til i morgen eller i eftermiddag. Her i december derimod kan gøremålene tælles på en hånd eller to.
Her er min liste som jeg har skrevet i november, mens jeg befandt mig et par tusind kilometer fra haven.




1. Hente hestegødning hos genboen og lægge på alle tomme stykker, bl.a. aspargesbedet.
2. Så ærter i små potter med henblik på overvintring.
3. Rydde op i drivhus. Det må da være på tide :-)
4. Gennemgå min frøbeholdning inden jeg lader mig friste af diverse frøkataloger.
5. Huske at gå en tur i haven hver dag, nyde luften og samle føde.
Da jeg kom hjem forleden ramte virkeligheden mig med et brag.
Nu drejer listen sig om at redde æblerne og potteplanterne indendørs og dække diverse salater og cikorier med fiberdug. Kort sagt, redde hvad reddes kan.
Punktet med at gå en tur i haven hver dag gælder stadig.

Ingen kommentarer: