8. apr. 2017

Hvad gemmer sig under spanden

Det er efterhånden en del år siden jeg har forsøgt mig med blegede skud af strandkål.






De sidste par gange udviklede det sig bare til myretuer og så opgav jeg det. Men nu er det sandelig lykkedes igen.
Det er svært at få det helt lystæt og skuddene er en smule gule i det i stedet for hvide. Det er muligvis også derfor at de er en anelse bitre.  

Som en en-gang-om-året-delikatesse fungerer det fint, synes jeg. Men jeg er jo også forudindtaget.
Til sammenligning er her den plante som ikke blev dækket over.

Tilberedte strandkål med borlottibønner.



2 kommentarer:

marco sagde ...

jeg har spist unge skudd av strandkål. ingen problem å spise de unge grønne skudd! ;:-)

Vild med have sagde ...

Jamen så er det jo så meget desto nemmere. Jeg vil smage på dem når de grønne er blevet store nok.