4. apr. 2017

Rabarberkagen

Et kik tilbage i tiden på bloggen fortæller at det normalt er i slutningen april eller begyndelsen af maj at jeg bager årets rabarberkage.
Bemærk den "søde" snegl.
I år er rabarberne tidligere på færde. Allerede nu er der en masse stilke fremme helt uden drivning, men hvad der er værre - de er begyndt at gå i blomst. Planterne vil fra nu af bruge energi på blomsterstanden og ikke stilkene. Det er ikke så heldigt set fra en haveejers synspunkt. Selvom rabarberblomster selvfølgelig er smukke og spektakulære. Af med knopperne og så plukkede jeg stilke til kagen.


Jeg har nærmest vænnet mig af med bruge sukker, derfor har jeg brugt denne opskrift. Det fungerer fint at erstatte sukker i kage med dadler og banan. Blot vil jeg en anden gang tilsætte mere mel eller bage kagen i en større form så den bliver fladere, da rabarberne afgiver meget væde.



2 kommentarer:

Tim Skovrup sagde ...

uha... den ser go' ud ;)

Vild med have sagde ...

Den smagte også godt. Gæsterne tog to stykker hver.