2. apr. 2018

Minipotter og kæmpepotter


Det startede med at en veninde nævnte at hun havde fået en onkel til at dreje en pot-maker som var mindre end den traditionelle, som man kan købe mange steder. Jeg har haft min i mange år og har stadig stor glæde af den. 


Jeg var straks tændt på ideen. Mindre Potter vil betyde at der plads til mange flere potter på spirestadiet.


Efterhånden som frøene spirer, kan man med en ske løfte den enkelte potte ud i lyset. Efterhånden som de vokser bliver vejret forhåbentlig til at lade dem komme i drivhuset. 


Jeg har før lavet kæmpepotter til kartoflerne ved at bruge avispapir og en urtepotte. I år har de fået en havregrynspose hver. 


Jeg gik på udkik efter noget i huset som kunne bruges til minipotter og valget faldt på en dut som har siddet på et havebord. Dutten er af blød plast og papiret glider ikke så nemt som på træ. Man må selv folde og trykke på plads forneden. 

 Lidt mere besværligt men alligevel hyggeligt at sidde med om aftenen eller når snestormen raser derude. Klart at det ville være hurtigere med en stak roottrainere men det her er billigere og en tilfredsstillelse at have fundet på det selv. 

Ingen kommentarer: