15. okt. 2019

Vi følges ad i haverne

Ligesom Karna Maj
http://www.karnamaj.dk/to-hvidloegsbede-er-gjort-klar-og-daekket-til/
har jeg gjort hvidløgsbedet klar. En kompostbunke hvor der har vokset græskar (som ikke blev til noget) er blevet tømt. Alt plantemateriale, inklusiv rødder af skvalderkål, snerler og div. ukrudt, er blevet lagt ud på det bed hvor der skal vokse selleri til næste sommer. Det betyder ikke noget. En del vil forgå i løbet af vinteren, resten bliver revet eller hakket bort i foråret. Den omsatte jord i bunken er blevet fordelt ud over hvidløgsbedet og jeg har bredsået koriander. Jeg tror det kommer til at se pænt ud med blomstrende koriander mellem løgene. Jeg ville også have bredsået dild, men lige nu kan jeg ikke finde frøene. Det var ellers en stor pose. 
Jeg venter et par uger med at sætte hvidløg.

Ligesom Peter Norris
https://peternorris.dk/udplantning-af-den-foerste-vintersalat/
har jeg udplantet Rød Grenoble. Eller Rouge Grenobloise som den hedder her hos mig da jeg har købt den hos Kokkopelli i Frankrig. Jeg vovede ikke at udplante de priklede, men tog de små i baggrunden. Der er allerede tegn til at de er ved at forsvinde her et par dage efter udplantningen. Men bare halvdelen bliver til noget er jeg glad.


Ingen kommentarer: