16. aug. 2020

Soltørrede tomater, et alternativ til frosne





























 Tørringen begynder allerede på planten. 





























Hver dag plukker jeg en masse små tomater, skærer dem midt over og lægger dem på tørrebakker. Hele dagen står de i solen og om natten får de to timers hjælp fra dehydratoren.

Efter 3-4 dage er de knastørre og klar til at lægge i glas. 





























Dette som et alternativ til at lægge dem fryseren eller henkoge. Der ligger stadig poser i fryseren fra sidste år. Jeg må prøve at tage mig sammen og dyrke lidt færre tomater. Jeg har ikke de store forhåbninger om at det lykkes.

De tørre tomater kan skæres i fine strimler og bruges i salat. De kan også kværnes sammen med nødder og krydderurter i kaffemøllen.































Men ellers er jeg lidt træt af al den sol. Min have ligger nærmest ned.

Ingen kommentarer: