2. jul. 2010

Helt provencalsk.



Jeg nåede lige at redde nogle lavendelstiklinger inden vores gamle arve-lavendler gik helt til i ukrudt og manglende pasning. Nu har vi igen en stor smuk busk. Den fineste sarte farve, og hver gang man går forbi og kommer til at røre udsender den den mest vidunderlige duft.






















Jeg fandt denne opskrift på lavendelblomst-kage på Camilla Plums side.



Jeg brugte friske ikke helt udsprungne blomster. Det er en skøn og lidt speciel kage.



Da jeg åbnede ovnen for at se om den var færdig blev jeg mødt af en herlig duft af olivenolie og lavendel.



Den vil helt sikkert indgå i repetoiret her fremover. Jeg vil bage den en gang til med helt udsprungne blomster og resten af året må det blive med tørrede blomster. Jeg vil desuden nedtone citronen.






Almost as in Provence.
A wonderfull cake with olive oil and lavender flower. Here.

2 kommentarer:

Landliggeren sagde ...

Endnu en god kage inspiration fra din side. Jeg har endnu ikke glemt rødbedekagen fra sidste år, så jeg styrter ud i lavendelbedet i morgen og efteraber igen :-)

Vild med have sagde ...

Det tror jeg, at du ikke vil fortryde.