19. okt. 2011

Overvintring af duftgeranier


Sidste år overvintrede mine duftgeranier i et koldt men frostfrit udhus med det resultat at antallet blev stærkt beskåret.


I år prøver jeg med en anden strategi. De kommer stadig i udhuset men forinden har jeg taget en stikling af hver plante. Alle stiklinger bliver sat i samme potte og på den måde er der kun én potte som skal overvintre herinde. Der skal jo også være plads til citrongræs, tomater, paradistræer osv.



Overwintering of scented geraniums

I have made cuttings to overwinter indoor

3 kommentarer:

Mettes Have sagde ...

Jeg har taget mine to ind i stuen - ved ikke om det er helt forkert?! Men for søren hvor de står og dufter dejligt :-)

Vild med have sagde ...

Jeg tror bestemt ikke at det er forkert. Jeg har bare ikke ret mange egnede steder i huset til potteplanter.

Bente sagde ...

Et soveværelse er perfekt, hvis man da har en køligt et af slagsen. Jeg flytter rundt på mine pelargonier og har dag også nogle i stuen. Det går fint!
Men en sjov idé, at samle dem alle i een!!