19. jun. 2008

Artiskok. Synara scolymus.




Vi har udvekslet artiskokker med Søren. Vi har fået en stikling som helt sikkert er en Serridslevgaard. Den har det fint , men er ikke begyndt at give artiskokker endnu.
Søren har så fået en Green globe af os. Nu er jeg imidlertid kommet lidt i tvivl, da jeg synes at den er noget rød i kanterne. Søren, du kan måske hjælpe med identifikationen. Det er den midterste du har fået. Synes du det ligner en Green globe. Det må det næsten være. Jeg mener ikke at jeg har sået andre grønne sorter.
Planterne har nu overlevet adskillige vintre og vi har allerede høstet mange blomsterknopper.


Spagetti med artiskok.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det ligner en Green Globe med lidt rødt, men jeg er ikke fortrolig med sorten, da jeg ikke har haft den mere end én sommer. Jeg har dog hørt fra en gartner, at det er en meget variabel sort. Det er nu rart at vide, hvis du er i tvivl, for så vil jeg ikke hårdnakket påstå at det er en Green Globe. En udvalgt klon af frøsorten Green Globe må vel også have sit eget navn, hvis den efter nogle år stadig er en god klon. Det må jo være dig der skal navngive den.
Og tak for aflæggeren. Den gror fint i min have, og bladene er tydeligt anderledes end Serridslevgaard og Herrgård.
Hilsen fra Søren.