10. jun. 2010

Bifangst.



Nu er det sådan at jeg flere gange om dagen patruljerer gennem haven på jagt efter dræbersnegle som skal klippes over. Det er slemt, der kommer flere og flere, de er overalt, det vil ingen ende tage. Jeg er gået så vidt som at købe ferramol efter at jeg har opdaget at det er økologisk forsvarligt. Men hvordan med vinbjergsneglene? Jeg prøver at lade være med at tænke for meget på det.



Når man går og kikker i alle revner, sprækker, højt græs osv. ser man ting som man ellers ikke ville have set. Bifangst skal selvfølgelig ikke forstås bogstaveligt. Jeg kunne ikke finde på at fange dette søde lille firben.



Se hvor lille den er. Her er den ved at forsvinde mellem fliserne sammen med en bænkebider.

Hunting Spanish slugs.

I go through the garden several times every day hunting and killing Spanish slugs. Today I also found this cute little lizard.

Ingen kommentarer: