17. jun. 2008

Solsort.


Jeg har en solsort. Eller er det solsort som har mig? I hvert fald er det mig som skriver. Jeg har en solsort, som er meget aktiv i haven. Så snart jeg er ude, er den med og løber utålmodigt frem og tilbage, mens den venter på, at jeg skal blive færdig med det jeg nu er i gang med, så den kan komme til. Sommetider mister den tålmodigheden og går i gang i den anden ende af den række jeg arbejder på.
Den hjælper også med komposten. Sørger omhyggeligt for at den aldrig ligger i en pæn samlet bunke. Der er vi ikke enige, men solsort er den mest udholdende. Den bliver tilsyneladende aldrig træt af at anskueliggøre for mig hvordan en kompostbunke skal indrettes.
Jeg har desværre ikke noget billede af den. Den er meget genert.
Men jeg har et billede af familien. Den kunne ikke undslå sig for at blive fotograferet.

Ingen kommentarer: