13. jul. 2011

Kludder i etiketterne


Disse agurker kommer fra to planter, som ifølge etiketterne er luffaplanter. Etiketterne har jeg jo selv skrevet og jeg begriber ikke hvordan det er gået til. Eneste forklaring jeg kan komme i tanker om lige nu, er at jeg må have taget to gange fra samme frøpose og glemt posen med luffa. Men så er det sket to gange da det jo er to forskellige agurker!
Jeg mindes ikke at have kassseret overskydende agurkeplanter, som kan have været luffaer.
Agurker er jo dejligt og nu har jeg seks af slagsen i drivhuset. De giver masser af frugter i øjeblikket, men de er allerede angrebet af et eller andet og på retur. Det sker hvert år. Jeg ved det og kalkulerer med det. Jeg har plantet lidt agurk på friland også.



Something’s wrong

These fruits should be loofah, but obviously they are not.

3 kommentarer:

Fru Friis sagde ...

Ok, jeg måtte så lige google en "luffa" men herefter må jeg nok give dig ret!! Dine frugter er vist ikke helt så eksotiske som forventet, - der er kun et at gøre, I skal have rigtig meget agurkesalat og thatziki... ;o)

Grøntsagspigen sagde ...

Hej Merete.
Der er også en anden mulighed, nemlig at der ikke var de rigtige frø i posen til at begynde med. Det er sket for mig et par gange, også når jeg har eftersået og stadig fået det forkerte resultat.
Randi

Vild med have sagde ...

Hej Randi. Jamen, det hardu da ret i. Især eftersom jeg ikke har frø af skoleagurk. Det er bare svært at finde ud af nøjagtig hvad der er sket. jeg har en åben pose luffa som helt tydeligt ikke er agurkefrø, men jeg har muligvis også brugt af en anden pose luffafrø. Nå, der er ikke andet at gøre end at nyde agurkerne på alle de måder vi kan komme i tanker om.