16. jan. 2012

Spis efter sæsonen


Frugt og grønt forstås. Et koncept jeg kan tilslutte mig fuldt ud, omend jeg ikke overholder det 100 %.
I haven er der stadig/allerede en del spiseligt.
Jeg har stadig rosenkål og sortkål, forskellige cikorier, porrer. Og andet. Det hele smager helt utrolig godt. Måske fordi det lige har fået en snert af frost? Måske er jeg bare sulten?
For øvrigt er der virkelig mange porrer som er løbet i stok. Jeg har en teori om at det kan skyldes den milde vinter. For det kan da ikke bare være fordi jeg har plantet dem ud for tidligt. Andre som har samme problem?
Naturens egne lækkerbidskener er allerede klar. Mælkebøtter og skvalderkål leverer tilskud til den daglige salatskål og de spæde brændenældeskud er også klar til høst. Altså hvor er det lækkert.



Eat according to the season

That means from the garden. I have still/already a lot of edible things out there.

1 kommentar:

Landliggeren sagde ...

Flotte farver i salatskålen! Her i huset spiser vi - naturligvis - også efter sæsonen. Også selvom vi ikke henter alt i haven. Nu skal jeg da ud og kigge efter brændenælder. Jeg længes efter en god omgang brændenældesuppe.