7. nov. 2012

Dyrkningssæsonen 2013 er begyndt

Det er ikke kun løg og hvidløg som kan sættes nu. Der er en del andre afgrøder man kan gå i gang med allerede.
Overvintrende kål har jeg prøvet en gang uden held, men jeg vil bestemt prøve igen. Det blev bare ikke lige i år.

Salat er meget nemt og sikkert. Jeg har tre sorter, Baquieu fra Frøsamlerne, Romaine d’Hiver som jeg har købt engang for mange år siden og Roter Stern som jeg var med til at tærske på Sloss Wildegg i Schweiz og jeg fik derfor lidt med hjem i lommen.






















Eftersom de overvintrer er de hurtigt i gang om foråret og er også i gang med at blomstre længe før andre salater. Hvilket jo så betyder at frøene har nemmere ved at nå at modne. Jeg samler en del frø men jeg behøver faktisk ikke at så. Jeg kan bare gå rundt i haven, finde dem, grave dem op og sætte dem i det bed som skal være salatbed til næste år.
Nemmere kan det næsten ikke være.

Billederne viser Romiane d’Hiver på forskellige tidspunkter i løbet af året.


Growing season 2013 has started

I find small self-sown lettuce plants in the garden and put them in next year's lettuce bed.



Ingen kommentarer: