7. nov. 2013

Flotte fennikel, synes jeg da selv

Fennikel er en anden afgrøde som det kan betale sig at så omkring 1. august. Jeg sår gerne 3 eller 4 hold i løbet af sæsonen. Hvor hvor frøene i 1. hold bliver lagt enkeltvis i små potter, bliver sidste hold sået på række direkte i haven. Senere prikler jeg nogen ud og resten bliver stående på rækken. Nu er så vigtigt for et godt resultat, at man sørger for at holde småplanterne fugtige. Som et forsøg har jeg klippet bunden ud af halv-liter youghurt-bægre og sat dem ned omkring planterne. På den måde kan jeg vande tæt omkring planterne og ikke ud over hele bedet. Vandet synker langsomt ned og holder jorden fugtig i lang tid.
Som man kan se på fotoet er det ikke helt ufejlbarligt. Der er enkelte stokløbere imellem. De kan sagtens bruges i suppe. 



2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Flotte fennikel! Har tænkt på at få et par stykker - ikke for at spise, men for at lade dem gå i stok og blomstre. Synes skærmene er så smukke!

Vild med have sagde ...

Jeg skriver lige et nyt indlæg, for jeg har også blomstrende fennikel.