7. maj 2014

Min første citron

Det her er min første citron, for de citroner der sad på planten, da jeg fik den sidste år i marts tæller ligesom ikke rigtig med. Planten har ikke overvintret under optimale forhold. Den har både haft det for koldt og for mørkt. Den har tabt næsten alle blade og ser faktisk ikke særlig godt ud lige nu.
Heldigvis har den beholdt alle sine frugter og nu er én af dem moden. Den er begyndt at skyde masser af nye blade og blomsterknopper. Så også dette forår vil drivhuset blive fyldt af den dejligste citronduft.



4 kommentarer:

Unknown sagde ...

tillykke med den.. gad vide om den smager ekstra lækkert ? sikken en dejlig masse ny vækst og citroner der er på vej, der er meget at se frem til :)

KH
Marianne

marie sagde ...

Imponerende.

www.AnettesFlora.com sagde ...

Også stort tillykke fra mig! Hvor lyder det bare skønt, og duften ikke mindst, uhmmmm:-P

Vild med have sagde ...

Ja, hvordan mon det smager. Foreløbig går jeg bare rundt og beundrer den.