26. jun. 2014

Uh, en gyser

Halvdelen af hvidløgene er gravet op
 Jeg har selvfølgelig kunnet se det i et stykke tid. Den er helt gal med hvidløgene i år.
Jeg har lige læst mig til at smitten begunstiges af varme og fugtige forhold. Jeg synes nu ikke at det har været særlig fugtigt i år.
En del kan stadig spises, men de er ikke langtids-holdbare

Selvom de ser frygtelige ud, kan man godt lægge dem lidt dekorativt










Jeg tænker at det også kan skyldes den milde vinter. Måske ser det sådan ud i mange haver lige nu.
Der er vist ingen vej udenom at skaffe nyt læggemateriale og finde nye voksesteder. Måske mellem stauderne.
Har du også rust i hvidløgene?

5 kommentarer:

Lone sagde ...

Nej - hvor er det ærgerligt. Jeg har heldigvis ikke bøvl endnu, men jeg skal da vist holde øje - kan jeg se på det hele. Fedt du deler :-)

Rigtig god weekend til dig.

Vild med have sagde ...

Hvor godt at du ikke har rust. Det er virkelig træls at se på at ens store dejlige hvidløg pludselig bliver først gule så nærmest sorte.

Flemming Pedersen sagde ...

Mine 30 hvidløg ser ligsådan ud, så jeg har taget dem op og halvdelen af løgene er ødelagt, de så ellers så godt ud for en måned siden, øv!

Vild med have sagde ...

Ja, det er bare så ærgerligt. Flemming, ved du noget om hvorvidt det er forsvarligt at bruge det som læggemateriale hvis løgene ser intakte ud indenunder alt det rustne?

Flemming sagde ...

Efter at have set nærmer på hvidløgene, mener jeg ikke det er rust mine er angrebet af, men hvad de er syge af hved jeg ikke.
Jeg ved ikke om du kan bruge dem som læggemateriale.