13. okt. 2014

Havearbejde og ornitologi

I de seneste dage har jeg siddet på hug med et af mine yndlingshaveredskaber, en lille køkkenkniv, og øvet mig i disciplinen: der må ikke være nogen planter i havegangene. Heller ikke selvom de er smukke. Heller ikke selvom de smager godt.
Jeg har øvet mig i at huske at der jo er masser af salater, pastinakker, koriander osv. på bedene. De behøver ikke også at være i havegangene. Så - op med dem.
Det er tydeligt at jeg må øve mig mere for her, ser jeg nu, har kørvel og blomsterkarse undsluppet kniven.
Mens man sådan sidder og har blikket koncentreret mod jorden kan man sagtens være på ornitologisk udflugt alligevel. To små flokke lavtflyvende traner cirklede et par gange rundt over marken med deres karakteristiske trompeterende lyde inden de forsvandt mod syd.
Jeg valgte at nyde synet i stedet for at løbe ind, vaske hænder og finde kameraet.


Ingen kommentarer: