31. okt. 2016

Vinterhave

Så er drivhuset gjort klar med overvintrende salater og nysåede asiatiske bladsager. I forgrunden ses salat ‘Romaine d’hiver’. Planterne er selvsåede og jeg har fundet dem rundt omkring, hovedsagelig i havegangene. De kan godt overvintre udendørs, men i drivhuset kommer de meget tidligere.
Bedet i drivhuset har også fået ny jord, og jeg valgte at lukke øjnene for de snegleæg der dukkede op da jeg hentede jord fra en bunke. Muligvis vil jeg fortryde det til foråret.
Den tid er forbi hvor jeg kom i højt alarmberedskab hver gang jeg fik øje på en snegl (dræber) eller en bunke æg.
Lige nu har det fundet en balance og så længe sneglene holder sig uden for mit synsfelt sker der dem ikke noget. Jeg er dog ikke blevet så blasert at jeg færdes uden saks.


1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Merete.
Jeg er inspireret af Karnas drivtunnel og af dit drivhus. Jeg har gravet jorden ud af mit drivhus i baghaven, fyldt op med god jord og kompost og smidt alle kapilærkasser ud. Herefter har jeg plantet til med forskellige salater og en masse andre vinterting.
Kirstine