6. mar. 2017

Farvestrålende poser

Ligesom jeg altid besøger biblioteket når jeg kommer til nye steder, har jeg også meget svært ved at gå forbi havecentre og den slags hvor der sælges frø. Denne vinterferie var ingen undtagelse. Således er jeg kommet hjem med mange sjove og spændende ting som slet ikke stod på min huskeliste.
En mælkebøtte! Som om der ikke er masser af mælkebøtter i haven allerede.
To nye salater og en cikorie, 'Grumolo Verde', en gammel kending.
En ny porre, to slags kinakål og evighedsspinat.
Majs, 'Golden Bantam', den stod faktisk på huskelisten.
En sen hvidkål, 'Amager', købt i Schweiz!
Tre spændende tomater. Den ene måske ikke så spændende men købt p.gr.a. dens tidlighed. Jeg kommer vist til at sortere lidt i sortimentet hvis der skal være plads til det hele.
En rustikt udseende gulerod fra den Schweiziske frøsamler-forening Pro Specie Rara.
Min huskeliste i år omfattede ikke ret mange sorter og de er ikke alle kommet i hus endnu. Også her røg der noget impulskøb med i kurven, men det er helt i orden. Jeg gør det nærmest med vilje.


2 kommentarer:

Livsnyderhaven.dk sagde ...

Jeg elsker også impuls indkøb - sikke mange skønne frø der findes!

Vild med have sagde ...

Ja, hver butik har nye dejlige frø. Og så alle de forskellige poser!