13. sep. 2019

Sommeren der gik

Sommeren er gået så hurtigt og nu er vi allerede kalendermæssigt godt igang med efteråret. Jeg har slet ikke haft tid at poste indlæg her på bloggen. Men her er i hvert fald et billede af hvordan haven så ud mens der stadig var korn på marken. August er særlig travl med både høst af afgrøder og frø, og ikke mindst såning og plantning af vinterafgrøderne.

Det sidste er overhovedet ikke gået godt. Alt hvad jeg sår kommer op og forsvinder igen. Både spinat, løg, salat, majroer osv. Jeg har forsøgt med forspiring og plantet tingene ud når de har en vis størrelse. Det går heller ikke. Jeg tror det er snegle der er problemet, men i så fald er de så små at jeg ikke kan se dem. Og så er det jo umuligt at tage kampen op.
Det er så utrolig ærgerligt at se hvordan de små planter stille og roligt bliver aflivet.


Ingen kommentarer: