20. feb. 2021

Koriander, Confetti


Så forsvandt sneen fra haven og jeg må ud at se på skaderne. 

Foreløbig kan jeg se at koriander, Confetti, har det fortrinligt. Jeg har læst i en beskrivelse af planten, at den kan dyrkes indendørs hele året. Den kan så sandelig også dyrkes udendørs hele året. Den vokser i fridrift her hos mig. 

Løvet er meget fliget, ligner næsten dild eller gulerod (faktisk troede jeg i et stykke tid, indtil jeg fik smagt på den, at det var selvsåede gulerødder). Smagen er friskere, sødere mere citrusagtig end andre koriander-sorter.


Jorden er stadig frossen ellers kunne jeg havde gravet rødderne med op. De kan spises og er en særlig delikatesse. Hvis man altså kan lide koriander.





1 kommentar:

Maria sagde ...

Wow, den må jeg prøve! Vi spiser meget koriander og jeg sår og sår men det er aldrig nok og de sorter jeg har haft har ikke kunne tåle kulde.