11. aug. 2011

Hvordan går det så med det indianerbed


Jeg starter nedefra. Forleden kravlede jeg ind og fik øje på to agurker som var blevet for gamle, men ellers er der ikke høstet agurker. Agurkeplanternes funktion, som jo skulle være at holde på fugtigheden, har vist sig at være overflødig i år. Det hele sejler i vand og billedet er ikke vendt forkert. En majs har lagt sig ned. Man kan ane at bønnerne er begyndt at klatre op og måske vil de nå at modne.
Desuden har en squashplante i nabobedet succes ud over alle grænser og har lagt sig hen over en del af indianerbedet. Det er ét stort virvar.
Måske skulle jeg have lavet bedet større, måske skulle der have været større afstand mellem planterne. Det er den slags som er vanskeligt at bedømme om foråret når man planter sine små søde planter ud.
Jeg tror stadig på idéen og til næste år skal der arbejdes videre med planter der kan bruge hinanden som støttestativ.



Grow like indians

It has been raining a lot so everything's a mess and the corn is lying down.

5 kommentarer:

Marianne Selvig sagde ...

Hold da helt op! Kan du høste noget dér?

Helle sagde ...

Det har så sandelig også været en helt og aldeles våd sommer, som planterne reagerer på.......håber indianerbedet fungerer efter hensigten næste år, som meget gerne skulle blive mere normal - med mindre de hersens klimaforandringer bliver ved eller...gys.... værre :o(

Landliggeren sagde ...

Jeg har gjort mig nogenlunde de samme erfaringer. Jeg plantede ikke agurk, men satte alligevel planterne for tæt. Det fungerer fint med, at bønnerne klatrer op af majsne, men der er ikke det store udbytte på grund af plantetætheden - og jeg har svært ved at komme til de bønner der trods alt er. Vi arbejder videre til næste år :-)

Ha´en god weekend
Birgitte

unlock mobil sagde ...

Ja det er en udfordring med sådan et indianerbed :)


Hilsen

Frederik
http://unlockmobil.dk/

Vild med have sagde ...

Hej Marianne, jooh det kniber faktisk lidt. Især nu hvor ærtehegnet har lagt sig ned ovenpå det hele.