25. sep. 2009

Melon. Cucumis melo.



Jeg har været meget stille på melonområdet i år. Det er der flere grunde til. For det første er udbyttet ikke særlig stort. Jeg ved godt at på billedet ser det nærmest ud som om de ligger i bunker. Det er næsten ikke et snydebillede, jeg har kun lige rettet på en enkelt for at de allesammen kom med på billedet. Det værste er at de faktisk ikke smager af særlig meget. De er ok, men så heller ikke mere. Den bedste, og den var meget bedre end vores egne, var én fra Sørens kasse som vi fik med hjem fra frøsamlernes årsmøde.
Søren dyrker stadig meloner fra frø af første generation. Jeg er gået videre til anden generation, dvs at jeg dyrker fra de frø jeg høstede sidste år. Jeg håber virkelig ikke at smagen som egenskab er gået tabt. Der kan sikkert også være andre grunde. For koldt, for lidt vand, alt muligt.

Ingen kommentarer: