25. feb. 2010

Under rubrikken: Bedst lige nu.




Jeg stødte på denne side og under rubrikken
Bedst lige nu
læser jeg, at lige nu kan man i haven finde salvie, timian og karryurt, hvis man kan finde dem!
Jeg har altså været ude og rode i sneen og tilse krydderurterne. Den der med ikke at tale mere om sne holder ikke rigtig.
Den store 3-4 år gamle rosmarin som har stået med fine blomsterknopper indtil- ja jeg ved egentlig ikke indtil hvornår, men jeg så dem da ved juletid, ser desværre noget brunlig ud. Men ellers, små forpjuskede salvieblade stak op af sneen og dybt nede fandt jeg timian. Persillen lykkedes det mig ikke at finde. Den er der sikkert men hvor i den store hvide flade skal jeg grave?
Nu har jeg så en lille håndfuld krydderurter og hvad kan man bruge dem til. Et bud kunne være
Grønsags-timian-salvie-suppe
med hvad der nu befinder sig i grønsagsskuffen.

Ingen kommentarer: