24. jun. 2010

Haveglæder.



Det giver stadig god mening ikke at være for aktiv med oprydning i haven. I går da jeg ryddede op i “staudebedet” fandt jeg denne lille rede ca. 40 cm over jorden midt i skvalderkålen. Senere samme dag så jeg en munk (det var en hun med den fine brune kalot) og en mindre fugl, som må være en af ungerne, i nærheden af stedet. Munken er en sky fugl som man sjældent ser. Jeg har i hvert aldrig set den før. Munken lægger æg i slutningen af maj så jeg kan være helt rolig, reden er forladt.
Men selvfølgelig, måske skal den bruges igen.
I hvert fald området er nu fredet indtil videre, og mine tanker om et perfekt staudebed skal måske lige revideres. Eller rettere betyder perfekt uden skavalderkål og deslige eller med.



Delights in the garden.

When I was cleaning the garden yesterday I saw this little abandoned nest. i think it belongs to a blackcap because later I saw a female and a young bird.
Now this area is preserved.

Ingen kommentarer: