18. jun. 2010

Motiver fra haven i juni.


Denne lille fine stedmoder kommer af sig selv. Her er den dukket op mellem skovjordbær.


Strandkålen blomstrer lige nu og dufter dejligt på varme dage.


Ræddike, hilds blauer, leverer forhåbentlig frø til efterårets såning.


Humlebierne har travlt i løgblomsterne. Jeg synes at de er så fine med deres gennemsigtige vinger.


Denne bi er mindre end de andre og har en anden tegning.


Havesneglene må gerne være her. Her sidder de på et artiskokblad.


Hyldeblomster i forskellige stadier.

Pictures from the garden in June.

Pansy, sea kale, black radish flower, big bumblebee, small bumblebee, whitelipped snail, elder flower.

3 kommentarer:

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Det er 100% sommer du portrætterer her, hvor er det dejligt:) Jeg har ladet havesneglene i fred i 28 år her, men forrige år var familien pludselig så enorm at alle mine hosta lignede noget der var løgn og det var startskuddet til min daglige sneglejagt - i år er de allerede i gang igen, men jeg har meldt krig og det er definitivt!

Vild med have sagde ...

Vi har altid haft masser af havesnegle. Vi træder i dem på terassen når det har regnet. Underligt nok har de aldrig generet. Det er først nu hvor dræbersneglene er ankommet at der er erklæret krig.
Og ja, visse dage lykkes det at komme i 100 % sommerstemning.

Landliggeren sagde ...

Sikke nogle skønne fotos. Lige til at blive i godt humør af :-)