24. jul. 2010

Aubergine. Szechuan.



Er det ikke flot. Jeg er i hvert fald ret stolt.



Sorten er Szechuan som jeg har byttet mig til hos Laura i Mas du Diable. Den er samlet af Joy Larckom i Szechuan provinsen i Kina og opbevares nu i The Heritage Seed Library hvorfra Laura har fået sine frø.



Planterne er blevet meget store, lidt over en meter høje og den første frugt er høstet.



Her er det Szechuan sammen med Machiaw en anden asiatisk aubergine.

Eggplant.

I'm very proud of this very big plant. I got the seeds from Laura.

2 kommentarer:

Mette - Villa Landly sagde ...

Hvor er den fin, lækre frugter. Jeg har selv for første gang aubergine i drivhuset - det er på vej til at blive en stor karl. Jeg har læst, at man skal nippe toppen af - er det sandt? Jeg har i hvert fald gjort det for længe siden ;o).
Rigtig god søndag.

Vild med have sagde ...

Jeg har før dyrket aubergine med udmærket resultat. Men denne sort er noget specielt og det skulle nødig gå galt, så jeg spurgte i Frøsamlernes Forum efter råd om dyrkning af aubergine. Jeg fik det svar at det går udmærket uden knibning, men at man kan tynde i frugterne og knibe topskuddet af når planten når en meters højde. Mine to planter er jo nu lige over en meter så i dag tog jeg 3 topskud på den ene. Måske vil man kunne se forskel. Jeg har dog ikke nænnet at udtynde i frugterne.