20. aug. 2014

Blomstermad

En buket solskin
Inspireret af Kirsten Skaarup har jeg for første gang prøvet at farsere squashblomster. Jeg tog kun hanblomster så det er ikke noget som vil mindske udbyttet på planterne.
Man tjekker lige blomsterne for smådyr. Man kan læse allevegne at man skal klippe støvdrageren ud, så det gjorde jeg, selvom jeg ikke forstår hvorfor. Jeg smagte på én af dem og den smagte ikke grimt.
Bægerbladene derimod er meget bitre. Det nemmeste er at sortere dem fra under spisningen.
Støvdragerne er nærmest små skulpturer
Det jeg puttede i: couscous, finthakkede mandler, hakket basilikum, revet parmesan, en æggeblomme. Med mængderne må man prøve sig lidt frem. Hvis der er for mange blomster, er det ok at lade nogen gå på komposten.
Klar til at gå i ovnen
Hvis der er for meget fyld, kan man enten, som jeg lægge det ved siden af blomsterne i fadet eller lade det indgå i en ny ret f.eks. rodfrugtdeller.
Pensles med olie og så skal det i ovnen.
Vi skal spise

Ingen kommentarer: