8. maj 2016

God motion at vande med kande

Hver morgen tjekker jeg vejrudsigten for at se om det dog ikke snart bliver regnvejr. Jeg elsker selvfølgelig sol og varme ligesom de fleste andre mennesker. Men lige i disse dage hvor der skal plantes og sås i den helt store stil er det ikke så godt. Det bedste plantevejr er overskyet, så fordampningen ikke er så stor og så mildt regnvejr, gerne om natten. Det er da ikke de store krav.

Der skal selvfølgelig altid vand til når man planter ud, men lige nu særlig meget. Den smule fugt der er i jorden fordamper når man begynder at grave og klargøre.
Heldigvis har jeg tre store regnvandsbeholdere. Når de er fulde kan jeg finde på at fylde spande og kar ved siden af så der er plads til mere vand i beholderne. Det skal nok blive brugt.

Jeg kan også finde på at samle det vand jeg skyller grønsager i og hælde i den beholder som står lige udenfor køkkendøren. Alt det fine rene vand som ryger direkte i kloaken!
Vandtønderne er ved at være tomme nu og så må jeg bruge vand fra hanen.
Kun i virkelig nødstilfælde bruger vi havevander.
Heldigvis ser det ud til regn i slutningen af ugen.

Ingen kommentarer: