Jeg har lige siddet og set efter farvede orientalske bladgrønsager. Osaka Purple var en af dem, jeg stødte på. Den ser mere grøn ud end de produktbilleder, jeg har set. hvor megen lilla farve har den, når man ser på planterne ovenfra. Jeg har nogle lille pak choi og tat soi i år - de er kun lille på oversiden af billedet. Det pynter med lilla blade i salaten.
Hvor stærk er den sammenlignet med andre senneper?
Jeg kan godt se at den ser ret grøn ud på fotoet. Jeg har ledt men kan ikke finde andre fotos. Jeg mener at den har noget lilla på bladene. Men det kan være at det lilla er blevet mindre fremtrædende, eftersom jeg selv har frøformeret den i en del år. Jeg har ikke andre senneper så jeg har ikke noget at sammenligne med. Jeg synes at den er noget stærk, men det afhænger jo af hvad man er vant til, og vi spiser den udelukkende tilberedt.
Gröna stråk
-
Skapade en gång den lilla stigen mot häcken för att få bort gräsmattan
under träden.
Fungerar även som ett blickfång istället för att titta på grannens bi...
Rabarberkaka, glutenfri
-
Lycka är att ha en frodig rabarberodling, att bara kunna hämta råvaror
direkt från naturen. Rabarber är bland det tacksammaste, mest lättodlade
och användb...
Vinterbroccoli og opbinding
-
Tomatplanterne på friland er ryddet og pælene fra tomatbedene har holdt
flyttedag over i bedet med rosenkål og bedet med vinterbroccoli, og alle de
høje kå...
Kål i kulden
-
Jeg har en del overvintrende kål i drivhus og friland – nogle som har været
dyrket i mange år, mens andre afprøves nu for første gang. Vinteren i år er
hår...
Time-Out - Odla är livet!
-
This post "Time-Out" was originally uploaded by Tyra Hallsénius Lindhe in
the blog KÖKSTRÄDGÅRDEN - The Kitchen Garden -Le Jardin Potager - La
Huerta Jag...
3 kommentarer:
flot.. flot efter årstidens betragtning :)
Jeg har lige siddet og set efter farvede orientalske bladgrønsager. Osaka Purple var en af dem, jeg stødte på. Den ser mere grøn ud end de produktbilleder, jeg har set. hvor megen lilla farve har den, når man ser på planterne ovenfra. Jeg har nogle lille pak choi og tat soi i år - de er kun lille på oversiden af billedet. Det pynter med lilla blade i salaten.
Hvor stærk er den sammenlignet med andre senneper?
Jeg kan godt se at den ser ret grøn ud på fotoet. Jeg har ledt men kan ikke finde andre fotos. Jeg mener at den har noget lilla på bladene. Men det kan være at det lilla er blevet mindre fremtrædende, eftersom jeg selv har frøformeret den i en del år.
Jeg har ikke andre senneper så jeg har ikke noget at sammenligne med. Jeg synes at den er noget stærk, men det afhænger jo af hvad man er vant til, og vi spiser den udelukkende tilberedt.
Send en kommentar