19. jul. 2018

Smoothie, ikke noget jeg plejer at lave



Som udgangspunkt synes jeg at frugt og grønsager skal spises og ikke drikkes. Min holdning har hidtil været at smoothies er noget man laver for at ‘lokke’ nogen til at indtage mere frugt og grønt ved at tilsætte mælkeprodukter, sødemidler og andet for at få det til at glide lettere ned.


Men man har jo lov til at skifte mening. Vi har en overflod af solbær og ribs og jeg har fundet på denne smoothie til morgenmaden.

1/2 dl cashewnødder (eller andre nødder)
3 dl blandede solbær og ribs
1 dadel
2 dl vand
Det fungerer rigtig godt. Det er ikke oversødt men lige tilpas efter min smag.

2 kommentarer:

Martin sagde ...

For nogen år siden brugte jeg også meget solbær og ribs i smoothies, men efter vi flyttede til Suldrup (lidt syd for Aalborg) i nyt hus og ny have, har vi ikke haft nok bær til at det kunne blive til noget. I år har vi for første gang kunnet lave 2½ glas syltetøj af bær fra haven, så forhåbentligt betyder det at vi fra næste sæson for alvor begynder at få glæde af vores bær.

Vild med have sagde ...

Det er altid godt at have bær i haven. Nem afgrøde, det smager godt og er ovenikøbet sundt.