5. jul. 2008

L’agretto/roscano/salsola/barba di frate


L’agretto er en af de ting jeg faldt for i gourmetgarages katalog. Beskrivelsen af l’agretto som svær at få fat i, lav spireprocent, frøene umulige at gemme kunne jeg slet ikke stå imod. Det hjalp selvfølgelig også at den har en vidunderlig smag og passer godt til fisk.
Den måtte jeg prøve.
Til gengæld viser den sig at være nem at dyrke!
Jeg har haft den under mine små plastiktunneller, men jeg tror egentlig ikke at det er nødvendigt.


Opskriften på Spaghetti alla barba di frate kommer fra Gourmetgarages side.

Spaghetti alla barba di frate 
4 personer
400 g spaghetti
2 buntar agretto/barba di frate
200 g ricottaost
olivolja
2 msk pinjekärnor
salt och peppar



Rensa agretto och låt sjuda i några minuter i kokande vatten.
Koka spaghettin al dente i saltat vatten. Häll ner spaghettin i en stor skål ochj blanda med olivolja, barba di frate, ricottaost, nymalen svartpeppar.



Nemt og hurtigt og smager dejligt mildt og sprødt.

Ingen kommentarer: