7. jul. 2008

Solbær med vanille og sødskærmkapsler


Jeg har lavet dette syltetøj inspireret af Nordens Køkken.
250 g solbær, 150 g sukker, lidt vanille, 3 sødskærmkapsler.
Opskriften er hjemmelavet og blev rettet til undervejs. Jeg har brugt 3-dages modellen og måtte tilsætte noget vand undervejs, da jeg ikke synes at bærrene saftede nok. I det hele taget var solbærrene ikke særlig store eller saftspændte og en del var allerede tørret ind på busken. Det var lige akkurat til at finde sødskærmkapsler som stadig var grønne.
Jeg må sige, at jeg kan faktisk hverken smage vanille eller sødskærm. Ved nærmere eftertanke smager solbær jo så kraftigt at der nok skal stærkere krydderier til, hvis det skal smage igennem. Man kunne prøve solbær i chili-honning. Det må blive til næste år.

Ingen kommentarer: