5. nov. 2011

Conference og konference






















Det er sjovt med ord. Indtil nu har jeg slet ikke tænkt på konference i forbindelse med pæren conference. Men den er faktisk opkaldt efter en pærekonference som blev afholdt i 1885, det år hvor conference blev certificeret.
Conference modner i løbet af oktober og spises til lidt ind i november. Altså nu. Vi har samlet og plukket de sidste og jeg har lavet en moderne version af pærevælling.



Conference pear

The fruit is named after a pear congress in 1885.

3 kommentarer:

Helle sagde ...

Lækkert med frugter i haven og ikke mindst pærer.
Så lærte jeg da også lidt idag mht Conference og konference ;o)

Landliggeren sagde ...

Ja, lige det har jeg så heller aldrig tænkt over :-).
Pærevælling hører min barndom til, så måske skulle jeg prøve den moderne version. Den lyder mere som en mellemøstlig risdessert, som jeg ikke lige kan landfæste, men har i klar erindring - med kanel.

iphone reparation sagde ...

Danske pærer er bare lækre :)


Hilsen

Herman
http://www.mobilreparationer.dk/