9. aug. 2014

Meloner skal dyrkes i drivbænk

I drivbænken har jeg plantet melon, Emir F1. Den skulle være særlig egnet til det nordiske klima. Når den så ovenikøbet vokser i en knaldvarm drivbænk, kan det da kun blive vellykket. Man har næsten kunnet se melonerne vokse dag for dag.

Hver morgen har jeg tjekket for snegle, fjernet overflødige blade og vandet. Og så i øvrigt bare været spændt på resultatet. Efterhånden begyndte det at dufte skønt og forleden blev de to første høstet. Kæmpe eksemplarer på ca 1,5 kg. Jeg må indrømme at jeg blev lidt skuffet over den første. Den var slet ikke så sød som jeg havde forventet.

Nummer to (det er den som ses på fotoet) var straks meget bedre. Den så nærmest overmoden ud, men var helt perfekt og smeltede nærmest på tungen. Og udover bordet som det ses. 

Ingen kommentarer: